Alweer 1 maand voorbij - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Emma Berkhout - WaarBenJij.nu Alweer 1 maand voorbij - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Emma Berkhout - WaarBenJij.nu

Alweer 1 maand voorbij

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

08 September 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Omdat mijn vorige blog al een paar weken terug was, wordt het tijd voor een nieuw verslag. Inmiddels heb ik er al een maand opzitten en ik kan je vertellen, die maand is voorbij gevlogen en ben ik alweer vele avonturen rijker. Omdat ik niet alles tot in detail kan beschrijven (zou kunnen maar dan zou ik een boek moeten gaan schrijven) zal ik een aantal dingen puntsgewijs vertellen. Dus hier een aantal feitjes & weetjes:

- Mijn roommate heet Nastasia, is Duits en houdt van shoppen
- Mijn andere huisgenoten komen uit China en Taiwan en houden niet van alcohol en jongens
- Ik heb een enorm mooie fiets gekocht (een groene beachcruiser)
- Ik mis Nederlands eten. Lees: kaas, aanmaaklimonade, dropjes en saté saus
- Annebelle, Tessa en ik noemen onszelf de drie musketiers, anderen noemen ons: a small little family
- Ze hebben hier geen slagers en groenteboeren, je koopt alles in één grote supermarkt
- We zijn al naar heel veel huisfeesten geweest
- Mensen vinden het geweldig dat ik in Amsterdam woon en daarom heb ik al veel nieuwe Facebookvrienden
- Wiet is erg populair onder de Amerikaanse freshmans en er wordt continu aan me gevraagd of ik een zak bij me heb als ik vertel dat ik uit Amsterdam kom
- Veel Amerikanen denken dat Europa een land is en dat Parijs/ Kopenhagen de hoofdstad is, Amsterdam kennen ze echter wel maar ze hebben geen idee waar dat ligt
- Je hebt hier echt hele mooie bikini’s bij de Victoria’s Secret (die ik volgende week ga kopen)
- Ik ben de Calendulan vergeten mee te nemen uit Nederland
- Het favoriete woord van de leraren op school is Awesome
- Ik ben awesome
- Jullie zijn awesome
- Ik heb skype en ik wil graag met jullie skypen
- Op dinsdag kun je voor 2 dollar een mega grote bak ijs kopen, je mag alle smaken kiezen die je wil en ook alle toppings kun je erop gooien (heaven on earth)
- De moeders van Tessa en Annebelle beginnen ook met An…
- De small little family is een trip aan het plannen naar Hawaii of een andere geweldige plek
- Ik mis Kris en jullie allemaal stiekem wel
- &purdy..
- Ze hebben hier vliegende torren die heel erg groot zijn
- Ik ben naar een football-game geweest wat heel gaaf was met allemaal cheerleaders
- Binnenkort ga ik leren surfen maar ik heb gehoord dat de dolfijnen hier erg gemeen kunnen zijn
- Er is nog geen slang uit de toiletpot gekomen


Anyway, ik kan nog een hoop aan deze lijst toe gaan voegen maar op dit moment (zondagavond) kan ik er even niet op komen. Inmiddels is mijn school begonnen en heb ik alle vakken gecrasht die ik wilde crashen en heb ik alleen les op dinsdag en donderdag van 8 tot 2 en op donderdag van 8 tot 2 en dan later op de dag een lesje. De leraren zijn echt superaardig hier en ze gedragen zicht totaal anders dan de Nederlandse leraren. Ze vinden hun eigen lessen AWESOME en willen graag koffie met je drinken na de les. Het is echt prima te volgen en dat het in het Engels is, is helemaal prima. De grootte van de klas verschilt per vak en varieert van 10-120 seats.

Afgelopen weekend was het Tessa’s verjaardag en werd deze lieverd 22. Op zaterdag gaf ze een feest en werd ze om 00:00 22 jaar! Natuurlijk hadden Annebelle en ik het voorbereid en hebben we haar appartement versierd & om 00:00 kwamen we binnen met een grote Red Velvet taart en cadeautjes. Het feest ging door tot diep in de nacht / vroege morgen en ik werd zondag dan ook wakker met een flinke kater. Maar dat was het helemaal waard! Verder lekker bij het zwembad gelegen en in de avond uiteten geweest in Downtown bij een heerlijk Italiaans restaurantje.

Ik heb ook zeker een postadres hier en kaartjes ontvangen vind ik heeeeel leuk! (Pakketjes met Nederlands eten ook). Dit is mijn adres:

Emma Berkhout
5255 55th street
Apt #207 mailbox #41
San Diego, CA 92115

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


  • 08 September 2014 - 22:47

    Annemieke:

    Hahaha, geweldige lijst. De Calendulan komt jouw kant op, zeker weten!!!
    We missen jou ook darling, gelukkig heb jij daar ook a small little family om de moeilijke momenten mee te delen, hang in there!
    Dikke knuffels voor jou van ons! Love you!!!!

  • 08 September 2014 - 22:57

    Maja & Purdy:

    Thank God dat er nog geen slang uit de toiletpot is gekomen!

    We missen je!

    Xxxxx Maja & Purdy

  • 08 September 2014 - 23:00

    Danne:

    Echt een super leuk verhaal weer!

  • 09 September 2014 - 08:52

    Geesje:

    Hii Emma wat een super leuk verhaal weer. Ik geniet ervan. Xxx

  • 09 September 2014 - 08:54

    Nadine:

    Hahaha die slang uit de toiletpot

  • 09 September 2014 - 11:12

    Jay:

    Hi lekkerding!
    Echt grappig hahaha ben echt jaloers wil ook in amerika wonen....
    Maar blijf vooral lekker genieten want kan je nagaan hoe snel de tijd gaat!
    Dikke kus! En we moeten snel skypen! x

  • 09 September 2014 - 15:08

    Mara:

    Ghehe Em cool verhaal :D ! In heb ook Skype hier, binnenkort maar even bellen dan?! Xxxxxxx Mara

  • 09 September 2014 - 17:58

    Truus Groot:

    Wat weer een gezellig verslag meissie, ja wij missen je ook hoor. Nou dat is wat geen calendula mee !!!!wat een pech, want onze familie kan niet zonder ha....ha...., hier alles goed en wat geniet jij daar in dat verre land, veel liefs van Opa en Oma

  • 24 September 2014 - 18:27

    Tante Wil:

    He Emma, leuk verhaal hoor. groetjes van ons allemaal. Marjon vermaakt zich ook prima op Komodo. Ze komt 1 oktober weer thuis. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

currently living in San Diego, California

Actief sinds 07 Aug. 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 4664

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 24 December 2014

Minor in San Diego

Landen bezocht: