Idiots, New York &Birthday - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Emma Berkhout - WaarBenJij.nu Idiots, New York &Birthday - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Emma Berkhout - WaarBenJij.nu

Idiots, New York &Birthday

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

14 Oktober 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Ik heb mijn paps en mams meerdere malen moeten beloven dat ik niet naar Mexico zou gaan. Dus om dat te compenseren heb ik samen met de meiden een ander trip(je) geboekt: New York! The concrete jungle where dreams are made of, there’s nothing you can’t do..

Precies; ik heb er zin in! 20 November vliegen wij voor 5 dagen naar de Big Apple om daar een fantastische tijd te gaan beleven. Als het goed is, is alles daar dan al in de kerstsferen dus Kris heeft op dit moment een sjaal en handschoenen in zijn koffer. Maarja ik heb dan natuurlijk wel nog een nieuwe winterjas nodig (vind ik totaaaal niet erg) (en truien, en laarsjes, en broeken). Maar wat ik de afgelopen tijd gedaan heb. Sorry trouwens voor het late verslag. Maar laat ik het zo zeggen, het is een teken dat ik mezelf goed vermaak.

Over het algemeen ben ik naar school geweest, althans elke dinsdag en donderdag, naar het zwembad, feestjes en het strand. Ook heb ik een beetje geleerd want de tentamens, examens en quizzen vliegen je hier om de oren. Gelukkig is het niet heel erg moeilijk en kan ik prima bijbenen. Morgen, waarschijnlijk als jullie dit lezen vandaag al, is Kris onderweg naar San Diego en kan ik niet wachten tot hij hier is. Aanstaande donderdag gaan we mijn verjaardag vieren met een feest en de volgende dag lekker uiteten en nog naar een feest van mijn birthdaybuddy Sarah uit Noorwegen. Vervolgens vliegen we zaterdagochtend naar San Francisco tot en met maandagavond. De rest van de week zijn we dan weer in San Diego en dan krijgen we op woensdag onze huurauto en dan rijden we op vrijdag naar Las Vegas en maandag door naar de Grand Canyon. Dat weekend daarna is het alweer Halloween (helaas is Kris er dan niet meer) en de voorbereidingen zijn hier aan de volle gang. Wij hebben twee Halloween kostuums besteld om te kijken welke leuker is. We gaan of als vampier, of als bunny (wel een enge bunny met nepbloed en enge ogen enzo) of mochten die 2 pakken tegenvallen als Mexican Skull. Na Halloween wordt hier namelijk het Mexicaanse feest van de doden gevierd.

Waar ik wel een beetje moe van wordt is dat mensen continu denken dat we Duitsers zijn omdat de talen op elkaar lijken en zo’n 70% van de internationale studenten Duits is. Maar gisteravond was het helemaal erg en ben ik ook voor het eerste een beetje bang geweest. We gingen zondagavond uiteten met de ouders van Tessa die op dit moment in San Diego zijn en dat was echt supergezellig. We gingen bij een Italiaans tentje in Downtown en het was echt megalekker. Rond een uur of 10 gingen wij terug met de bus en de trolley en gingen de ouders van Tessa terug naar het hotel. Toen we op de bus stonden te wachten was er echt een mega eng en vies mannetje die volgens mij helemaal onder de pillen zat. Hij ging de hele tijd naar ons roepen dat we moesten stoppen met Duits praten en dat we engelen waren en toen ging hij weer allemaal foto’s van ons maken. Hij was niet helemaal goed dus af en toe konden we er wel om lachen maar soms kwam hij echt te dichtbij. Toen de bus kwam zijn we snel ingestapt en ver bij hem vandaag gaan zitten, daarna moesten we overstappen op de trolley en waren we blij dat we van die vent af waren. Maar toen begon de dolle pret pas net, we zaten op een bankje te wachten op de trolley en voor ons liep een donkere dikke man te ijsberen wij negeerden hem maar een beetje maar hij liep de hele tijd tegen ons aan te lullen. Toen we goed luisterden hoorden we dat hij allemaal enge dingen zei: hij ging onze tanden uit onze kop schieten bla bla echt niet normaal dus toen begonnen we een beetje bang te raken en zijn we naar de overkant gelopen, ondertussen was die andere engerd er ook weer dus we voelden ons totaal niet op ons gemak. Gelukkig moesten we nog maar een paar minuten op de trolley wachten en konden we toen eindelijk naar huis. Verder is het altijd heel veilig hier in San Diego maar vaak denk ik in Nederland van: johhh die dingen gebeuren alleen in Amerika, maarja nu zit ik dus in Amerika..

Oh we zijn trouwens bezig om nog een tripje te boeken. Met een grote RV (mocht je het niet weten, moet je het maar even opzoeken op Google) langs de Westcoast rijden met de Nederlanders. Langs Malibu, Santa Barbara enzovoorts dus daar heb ik ook echt superveel zin in!
Verder mis ik nog steeds het Nederlandse eten maar gelukkig krijgen we alle drie veel dingen opgestuurd en Tessa heeft een enorme lading pepernoten gekregen van haar moeder (en wij ook nog een lekkere chocoladeletter) dus voorlopig zijn we eventjes voorzien. Maar laat je daardoor niet weerhouden om toch een lekker stuk kaas naar me toe te sturen, of saté saus.

Nou ik zal nu sneller met een volgend stukje komen. Dikke knuf! X

P.S. Ik ben nu niet bangig hier hoor! Vermaak me nog steeds op en top en donderdag word ik EIN-DE-LIJK 21! Party, Party &Party!

  • 14 Oktober 2014 - 07:17

    Annemieke :

    Hi darling, nog even en dan is Kris bij je,maak er een onvergetelijke tijd van! Voor ons een raar gevoel dat we voor de eerste keer in jouw leven niet je verjaardag samen vieren, maar in gedachten zijn we erbij hoor!!! Heel veel plezier donderdag, we houden van je! Bye XXXXXXXX
    Goed dat je niet bang bent, gekke, enge kerels heb je overal :) !

  • 14 Oktober 2014 - 11:28

    Truus Groot-:

    Lieve Emma,
    Wat een spannend verslag is het weer geworden. Bedankt daarvoor, we genieten er zo van. Je liefste is onderweg ze vertrokken 10.55, iets te laat, gister was hij hier nog even en keek er naar uit om naar je toe te komen. Geniet met elkaar, dan genieten wij ook. Veel liefs Opa en Oma

  • 14 Oktober 2014 - 16:21

    Jet:

    Hoi Emma, wat een belevenissen allemaal ! Leuk hoor. Als je naar New York gaat wil je dan de groetjes doen aan mijn broer? Hij werkt bij Dutch Flowers en het adres is:
    150 west 28 street. Misschien leuk om even heen te gaan,het is een prachtige zaak

  • 14 Oktober 2014 - 16:22

    Jet:

    En natuurlijk de groetjes van de Fam.Morsink!

  • 15 Oktober 2014 - 10:49

    Hanny:

    Goh Emma, jemaakt heel wat mee meid, daar in het verre Amerika!!! Dat nemen ze je allemaal nooit meer af.
    Enne.......enge mannetjes..........snel doorlopen en snel vergeten!
    Geniet maar lekkr de komende twee weken met je lieve mannetje!!!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 Oktober 2014 - 19:24

    Geesje Hartman:

    Hou Emma super leuk verhaal weer. Wel uitkijken voor die engerds hoor. Xx

  • 16 Oktober 2014 - 20:11

    Anja:

    Hoi Emma, hier een berichtje van de moeder van een van de andere 3 Musketiers hihi...allereerst van harte gefeliciteerd met je 21ste verjaardag...dat is wel een hele belangrijke verjaardig in de States toch?;-) Wat maken jullie toch allemaal fantastische gebeurtenissen mee....alhoewel het verhaal van de enge mannen best spannend geweest zal zijn heb ik er net stiekem vreselijk om moeten lachen!! Zie het echt voor mij hoe jullie het daar bijna in jullie broek deden...omg!! Heel veel plezier met je vriend de komende dagen en geniet ook nog van alle andere leuke dingen die jullie nog gaan ondernemen!! Veel liefs voor jullie allemaal!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

currently living in San Diego, California

Actief sinds 07 Aug. 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 4666

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 24 December 2014

Minor in San Diego

Landen bezocht: