Zere benen & Celine Dion op een taxi.. - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Emma Berkhout - WaarBenJij.nu Zere benen & Celine Dion op een taxi.. - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Emma Berkhout - WaarBenJij.nu

Zere benen & Celine Dion op een taxi..

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

01 November 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Zijn we in Venetië, Caïro, New York of toch Parijs? Nee, we zijn in Las Vegas! Was wat Kris en ik ons afvroegen op vrijdag 24 oktober. Het is inmiddels november, maar ik moet het even zeggen: oktober was een topmaand!

Dinsdag 14 oktober was het eindelijk zo ver; Kris kwam aan in San Diego! Onwijs fijn om elkaar weer te zien na zo’n lange tijd. De eerste twee dagen verbleven we in een hotel vlakbij mijn appartement en heb ik hem de campus, mijn huisje en de buurt laten zien. De volgende dag, donderdag, was echt een mijlpaal: FINALLY 21! Omdat 21 worden in de States een big deal is, kon ik dit niet zonder feestje voorbij laten gaan en dus werd mijn appartement omgetoverd tot een party palace (dankzij het partyteam Tess&Bel). Het was een topavond en die lieverds hadden ook taart en cadeaus geregeld dus de avond kon niet meer stuk. Ook heel erg bedankt voor alle lieve kaartjes van iedereen. Ze hangen op m’n muur en die begint al aardig vol te raken. Laat je je er daardoor trouwens niet van weerhouden om toch post te sturen, vind ik leuk. Vrijdag hadden we een chilldagje ingepland en zijn we wezen zwemmen en in de avond uiteten geweest in Old Town (Mexicaans) samen met Tessa & Annebelle, was echt superlekker en ik ga mijn mams daar zeker mee naartoe nemen als ze ook hierheen komt.

Zaterdagochtend vertrokken Kris en ik heel vroeg richting het vliegveld, want San Francisco was the place to be voor dat weekend. Wat een superleuke stad! We hebben alleen maar leuke dingen gedaan en gezien. Op alle homeless people na dan daar stikt het echt van in SanFran, de details zal ik jullie niet geven. We zijn naar Alcatraz geweest, met de Cable train door San Francisco, naar Fishermans Wharf geweest, uiteten en fietsen gehuurd en daarmee over de Golden Gate brug gefietst en weer met de Ferry terug. Ohja, we hebben ook geshopt, maar dat was uit noodzaak. Iedereen vertelde ons namelijk dat het in San Francisco veel kouder is dan in de rest van California en dus waren wij gehuld in sweaters, lange broeken en sneakers. Het was echter precies dat weekend heerlijk weer en dus moesten we even wat nieuwe zomerse shirtjes kopen, totaaaaaal niet erg natuurlijk. De stad is op ongeveer 43 heuvels gebouwd en dat zorgde voor zere bovenbenen en kuiten, maar het was het echt allemaal waard. Vooral het fietsen was superleuk en echt een aanrader om te doen als je ooit naar San Francisco gaat.

Maandag kwamen we weer terug in San Diego want de volgende dag moest ik tentamens maken. We zijn lekker naar het zwembad en strand geweest en ook nog naar Seaworld. Op donderdag ben ik voor het eerst wezen stappen (dit klinkt echt alsof ik net 15 ben geworden) in Downtown samen met de Nederlanders &Kris natuurlijk. De volgende dag gingen we richting Vegas. Met het vliegtuig. Om een lang verhaal kort te maken: we zouden een auto huren maar door gezeik met de borg & de bank kon dit niet en uiteindelijk ging het hele auto huren niet door en zijn we maar met het vliegtuig gegaan. Heel wat dollars en een paar uurtjes later zaten we dan toch in Vegas en keken we onze ogen uit. Overal hotels, casino’s, winkels en ga zo maar door. Op de taxi’s zie je reclame voor Celine Dion, Shania Twain en Britney (alle artiesten die niet zo lekker gaan, maar wel veel geld kunnen verdienen in Vegas). We zijn naar verschillende hotels geweest: The Venetian, Circus Circus, Belaggio, New York New York, Manadaly Bay en nog meer. Lekker uiteten geweest en overal rondgekeken. Ook nog een klein beetje geshopt en overdag bij het zwembad gelegen. Was echt top!

Ook nu kwamen we weer op een maandag terug en hebben we gezellig met de meiden gegeten. Dinsdag zijn we naar Fashion Valley en Mission Valley geweest om onze Halloween kostuums te kopen en Kris heeft nog even nieuwe sneakers gekocht. Daarna uiteten geweest bij The Cheesecake Factory. De volgende dag weer een lekker zwembaddagje en was het tijd om Kris zijn koffer in te pakken, mwehhh. Die avond hebben we in een hotel geslapen dichtbij het vliegveld en zijn we nog lekker uiteten geweest bij een Italiaan in Gaslamp District. De volgende dag was het tijd om afscheid te nemen en dat was kut. Sorry voor het woord, maar dat was het nou eenmaal. Gelukkig werd ik goed opgevangen door mijn twee lieve musketiers en hebben we in de avond Nina haar verjaardag gevierd en zijn we naar een Pre-Halloween party geweest. Van dat Pre-Halloween wisten wij niks dus ik kwam gewoon als mezelf. Gisteren was het Halloween en zijn we met zijn drietjes naar een feest geweest op een cruiseship: The Haunted Ghost Ship. Was echt suuuuperleuk en gelukkig waren onze kostuums (mexican skulls/sugar dolls) ook geslaagd want iedereen wilde met ons op de foto. Het was echt een drama om al die schmink op onze koppies te krijgen en er zijn ook flink wat scheldwoorden gevallen, maar gelukkig was het eindresultaat top. Inmiddels is het the day after en kan ik zeggen: oktober je was top!!!

• 01 November 2014 - 23:57

Jay:

ahhh zo leuk em! We missen je xxx

• 02 November 2014 - 01:54

Annemieke:

Nu ben ik aan de beurt,kan haast niet wachten! Geweldig verslag weer schatje! Love you XXX

• 02 November 2014 - 10:15

Geesje:

O Emma wat beleef je veel. En straks nog een super leuke tijd met je mama. Xxx

• 02 November 2014 - 20:38

Truus Groot:

Lieve Emma.
    Wat een mooi verslag weer, we hebben Kris nog niet gesproken, maar we weten nu al heeeel veel.
    Wat hebben jullie veel gezien prachtig. Las Vegas is mooi maar ook veel kits denk ik, maar dat horen we nogwel eens.
    Veel liefs meissie en bedankt voor dit verslag. We love you xxxxxx van Opa en Oma

• 05 November 2014 - 02:52

Ingrid:

Super vet Em, het lijkt helemaal niet alsof je daar ook nog naar college gaat :P Doe je goed. xx